W numerze 9/2020 magazynu
Kulturalnego Łodzi i Województwa Łódzkiego „Kalejdoskop” uważny i dociekliwy czytelnik
napotka na tekst Tomasza Cieślaka zatytułowany „Tutaj płacę składki”, który
jest drugą znaną mi recenzją „Człowieka z halabardą”. Jej autor (a zarazem
krytyk towarzyszący mojej twórczości od lat) powiada na przykład tak: „W jednym z wierszy czytamy: <<telewizor
da się włączyć / i wyłączyć, człowieka natomiast można jedynie / transmitować”.
Otóż Piotr Gajda w <<Człowieku z halabardą>> zawiera z czytelnikiem
swoisty pakt: umówmy się, że stworzę pozór autobiograficzności, osobistego
wyzwania, w którym ukryty jest ślad doświadczenia życiowego niby nie mojego
własnego (tylko wykreowanego bohatera), chociaż i tak wiemy, że mówię tak
naprawdę o sobie – i o tobie. Transmituje na żywo”. Inny fragment
wspomnianej recenzji Tomasza Cieślaka można znaleźć w zapowiedziach wrześniowego
„Kalejdoskopu” (którego pełną zawartość gorąco polecam) – tutaj.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz