sobota, 5 września 2020

Recenzja „Człowieka z halabardą” w „Kalejdoskopie”


W numerze 9/2020 magazynu Kulturalnego Łodzi i Województwa Łódzkiego „Kalejdoskop” uważny i dociekliwy czytelnik napotka na tekst Tomasza Cieślaka zatytułowany „Tutaj płacę składki”, który jest drugą znaną mi recenzją „Człowieka z halabardą”. Jej autor (a zarazem krytyk towarzyszący mojej twórczości od lat) powiada na przykład tak: „W jednym z wierszy czytamy: <<telewizor da się włączyć / i wyłączyć, człowieka natomiast można jedynie / transmitować”. Otóż Piotr Gajda w <<Człowieku z halabardą>> zawiera z czytelnikiem swoisty pakt: umówmy się, że stworzę pozór autobiograficzności, osobistego wyzwania, w którym ukryty jest ślad doświadczenia życiowego niby nie mojego własnego (tylko wykreowanego bohatera), chociaż i tak wiemy, że mówię tak naprawdę o sobie – i o tobie. Transmituje na żywo”. Inny fragment wspomnianej recenzji Tomasza Cieślaka można znaleźć w zapowiedziach wrześniowego „Kalejdoskopu” (którego pełną zawartość gorąco polecam) – tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz