poniedziałek, 18 listopada 2019

Spotkanie z Rafałem Gawinem i Marcinem Bałczewskim w DL


Dom Literatury w Łodzi zaprasza na spotkanie autorskie z Marcinem Bałczewskim, autorem książki prozatorskiej Fugazi (WBPiCAK, 2019) oraz Rafałem Gawinem, autorem książki poetyckiej Jem mięso (Convivo, 2019). 21.11.2019 r., godz. 19.00. Prowadzenie: Anna Groblińska.

„Nazywam się Marcin Bałczewski. No, nie do końca. Znaczy się: tak, Marcin Bałczewski, ale nie tylko. Trzeba to zrozumieć. Nie jest to wcale dziwne, śmieszne czy głupie. Urodziłem się 26 stycznia 1981 roku w łódzkim szpitalu imienia Heleny Wolf. Szpital już nie istnieje. To jest w stu procentach autentyczne stwierdzenie. Można to sprawdzić. Wygooglować. Nie istnieje. To ważne, jednak nie teraz. Teraz ważna jest wyłącznie autentyczność każdego ze stwierdzeń. Urodziłem się, ale nie w całości. Byłem tylko głową. Głową małego, niebieskookiego dziecka.
– Jaka ładna głowa – mawiały pielęgniarki.
– Jaki podobny do tatusia – dodawały, widząc mojego tatę.
– Szkoda, że tylko głowa – wzdychała mama. – No ale trudno, dobrze że chociaż głowa”.

(fragment książki)

Trans, intertekstualność i intymność. Wydany w serii Tangere poemat Rafała Gawina bezkompromisowo poprowadzi czytelnika drogą, na której katalog współczesnych dyskursów rezonuje z głosami zaświadczającymi naszą pojedynczość, cielesność, nasz osobny flow – i ból.

Marcin Bałczewski urodził się w 1981 r. w Łodzi. Fugazi to jego czwarta książka prozatorska. Publikował w większości krajowych pism literackich. Tłumaczony na języki obce. Stypendysta m.in. Młodej Polski i Dagny Willi Decjusza.

Rafał Gawin (ur. 1984) – poeta, konferansjer, korektor, redaktor, felietonista, recenzent i reanimator kultury. Opublikował cztery i pół książki poetyckiej, ostatnio Wiersze dla kolegów (2017). Tłumaczony na języki, ostatnio bułgarski i węgierski. Mieszka w Łodzi, gdzie pracuje w Domu Literatury, odpowiadając za wydawanie książek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz