środa, 4 stycznia 2017

Nowe wiersze w „Cegle”


W 35 numerze wrocławskiego Magazynu Materiałów Literackich „Cegła” – Hotelowej Cegle Skarg i Wniosków opublikowano trzy moje nowe wiersze.  Więcej o aktualnym numerze pisma można dowiedzieć się tutaj. Zainteresowanych zapraszam do lektury. Poniżej jeden z anonsowanych wierszy:

Soma

W trzeciej osobie przyglądam się pozostałym
dwóm. Ja i ja to nie jedno. Jakby odbito mnie

w lustrach gwiazd, jakbym tańczył do beatu
głuchoniemego DJ-a. Rodził się i pił z tej samej

kałuży. Zjednoczony w mrowiu, w robactwie.
Każda  instytucja to prostytucja, każde państwo

to draństwo. Jak dziecko w rękach kosmicznych
pedofilów, jak ludzka larwa z inkubatora,

która nie potrafi mówić, stąd nie wypowie
imienia jedynego Stwórcy. Ja i ja to jedno.

Jedna gruda błota zaschnięta na bryłce
złota w imię koncepcji doboru naturalnego,

opisywanego jako walka o byt. Spoiwo z bliźnim,
plugawe dziedzictwo cząstek gleby, mułu, gliny

i krwi. Ecce homo w skorupce, eksplicytna
odpowiedź na opatrznie pojęte „bierzcie i jedzcie”,

skoro w takim wydaniu przypomina spécialité
de la maison. Tak więc ciało dzielące się ciałem

z innym ciałem to jeszcze jest boskość,
czy już tylko zwykły seks?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz