niedziela, 22 lipca 2012

Elbląg, Elbląg!


Wydana jako 11 tom Biblioteki „Arterii” książka poetycka Marcina Jurzysty pt. „Ciuciubabka” została wybrana w ramach X edycji Konkursu Literackiego Fundacji Elbląg, Elbląską Książką Roku 2011! To bardzo miła informacja – wszak w tej samej Bibliotece wydałem „Hostel” i „Zwłokę”, ale co w tym tak naprawdę istotne – już od prawie pięciu lat Kwartalnik Artystyczno-Literacki „Arterie” i seria poetycka, w ramach której ukazała się „Ciubabka”, jest dla mnie ważnym środowiskowym punktem odniesienia. Poza tym Marcin Jurzysta to przesympatyczny poeta, z którym Gawin, Robert i ja, włóczyliśmy się w pewną mroźną styczniową noc po Mikołowie szukając zagubionej drogi do motelu, a kiedy w końcu lekko przemarznięci dotarliśmy do ogrzanego pokoju na nocleg, zapomnieliśmy zamknąć otwartego na chwilę okna. Nie wiem jak Marcin, ale ja nad ranem aż do śniadania z gorącą kawą nie czułem nic niby martwy Walt Disney w komorze kriogenicznej. Teraz zaś czuję niekłamaną radość, zarówno z sukcesu poezji Marcina Jurzysty jak również z tego, że na mapie Polski pomimo wszelkich niegodności, wśród których prym wiedzie ultraliberalny stosunek do człowieka w rzeczywistości, która przestała zabiegać o zadowolenie i wygodę większości własnego społeczeństwa, istnieją enklawy gdzie dostrzega się coś tak nieproduktywnego jak poezja. Serdeczne gratulacje!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz