czwartek, 10 maja 2012

Jak rozminąłem się z Agatą Tuszyńską


W dniu 9 maja uroczystości związane z Dniem Bibliotekarza i Bibliotek w Tomaszowie Mazowieckim, uświetniło spotkanie z Agatą Tuszyńską - pisarką, poetką i reportażystką, laureatką nagrody PEN-Clubu im. Ksawerego Pruszyńskiego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie reportażu i literatury faktu, autorką m.in. takich książek jak „Singer. Pejzaże pamięci”, „Oskarżona: Wiera Gran”, „Rodzinna historia lęku”, „Ćwiczenia z utraty”. Członkinią Stowarzyszenia Pisarzy Polskich, PEN-Clubu i ZAiKS-u. Stypendystką Uniwersytetu Columbia, Fundacji Fulbrighta, MacDowell, Ledig-Rowohlt, Kościuszkowskiej, Instytutu Yad Vashem i American Jewish Archives.

Równolegle z biografistyką i reportażem, Agata Tuszyńska uprawia twórczość poetycką. Jest autorką sześciu zbiorów poezji, z których ostatni, zatytułowany "Miejsce przy oknie" ukazał się wiosną 2003. Jej wiersze publikowano w przekładach angielskim, francuskim, hebrajskim, hiszpańskim i rosyjskim.

Pisanie biografii przypomina rozmowę z drugim człowiekiem”, „Staram się nie oceniać ludzi, o których piszę”, „Najbardziej fascynuje mnie zabawa w detektywa, która niejednokrotnie towarzyszy zbieraniu materiałów do biografii”, „Pisanie książki biograficznej zajmuje mi trzy, cztery lata” – tyle zdołałem usłyszeć i…musiałem wracać z powrotem do pracy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz